Vaffö gö de på detta visö?

Är det jag som är överdrivet korkad som inte fattar detta? Upprepade gånger när jag har beställt saker från H&M har jag fått uppgifter om att en viss vara av de jag beställt finns i lager (eller möjligtvis inväntas ett visst datum). Frid och fröjd. Jag väntar och väntar. Sedan – EFTER FLERA DAGAR – kommer ett mail som förklarar att varan är slutsåld och min beställning (av just den varan) är annullerad. Jag upprepar – är det bara jag som är överdrivet korkad som inte fattar detta?

Jag trodde i min naiva lilla värld att när jag beställer en vara blir ett exemplar liksom bokat i mitt namn. Och när andra kommer efter och beställer sina plagg är det till slut någon som inte har något exemplar kvar att boka. Och DÅ är varan slutsåld. Känns mycket logiskt. Men tydligen inte. För trots att det har hängts en osynlig Camelliss-lapp på mitt exemplar ÄR DET NÅGON ANNAN SOM FÅR DEN?!

Och om man inväntar ny leverans av plagget och den leveransen av någon anledning uteblir, då tycker åtminstone jag att den informationen känns bättre än att plagget blivit slutsålt. Det senare känns lite som att H&M satt där (hela styrelsen samlades) med sista exemplaret och ba: Camelliss? Nä, hon är förjävla dryg, vi ger den här till Bettan istället.

Eller skeppas plagg ut till butiker i första hand och vi stackrare som inte har en H&M-butik i vår lilla stad (än) är liksom som andrahandssorteringskunder som faktiskt får nöja oss med slattarna som blir över?

JAG BARA UNDRAR. För den där slutsålda tröjan skulle ju jag ha med de där vinröda jeansen och det skulle vara så himla snyggt! [infoga lilleskutt-tårar]

Edit: tilläggas bör att jag bokade tröjan i en storlek först, fick veta vid kassan att den blivit slutsåld under tiden jag shoppade och valde därför en annan storlek, fick besked att tröjan inväntades eller fanns i lager (minns ej vilket, skitsamma) osv osv osv.

4 reaktioner på ”Vaffö gö de på detta visö?

  1. Har åxå varit med om exakt samma sak! Väldigt väldigt irriterande. Förstår inte deras system? Antingen finns varan i lager- eller inte. Inte -att först fanns den då man la ordern- men sen var den helt plötsligt slut när den skulle levereras, lixom what?? Nä gillas INTE.

    1. Jamen, eller hur?! Man blir så himla besviken och känner att man ju vill få chansen att byta ut den mot nåt annat eller tänka om helt. Liksom. Men då måste man ju göra en helt ny beställning i och med att man får det beskedet när allt annat har skeppats iväg. :/

Kommentera

