Hemma igen

Åh herremingud, jag är så himla himla HIMLA trött! Vi gick runt på Strömmingsleken i tre timmar och det känns som att jag är redo att dö nu. Mina ben orkar nog aldrig mera bära mig runt. För att inte tala om mitt huvud som inte riktigt har fattat att vi har avlägsnat oss från den överhöga musiken och alla skriken. Jag åkte en karusell – virvelvinden. Om vi säger så här – det är skönare att stå och titta på när barnen åker. Den där tiden då jag älskade att åka karusell är officiellt och oåterkalleligt över.

Är det inte lite roligt egentligen det där att man alltid är så peppad och glad när man äntrar tivolin och dylikt, för att cirka en kvart senare bara gå runt och vara sur på varandra. Fräs hit och fräs dit. JAMEN, ÅK BARA NÅN JÄVLA KARUSELL SÅ VI FÅR ÅKA HEM NÅGON GÅNG I ÅR! Typ så. Fast utan svordomar, eftersom man ändå är bland folk och vill framstå som någotsånär frisk och sansad.

Nu staplar M och barnen ved medan jag sitter i soffan och glor på internettet. Min bedrift för kvällen är matlagning.Den otroligt avancerade maträtten tacos snodde jag ihop. Bra av mig.

Kommentera

