Utmaningar i mitt liv

Ok, en tjatar ju inte hål i huvudet på er med x antal inlägg om dagen så här när man har börjat ett nytt jobb och både kropp och knopp är helt slut efter en arbetsdag. Även om inget egentligen är nytt för mig (förutom vissa detaljer), så är själva omställningen ganska jobbig för hjärnan.

Hursomhelst. Det största ”problemet” jag har ställts inför sedan jag började på nya tjänsten är hur man äter Hockeypulver på ett normalt, belevat sätt. Utan att gå in på massa detaljer och så, kan jag bara berätta att jag inte sitter själv i mitt nya rum. Det sitter en till person där. En person jag hittills inte känner jättebra. Vilket funkar finfint och allt flyter på. FÖRUTOM när jag var dum nog och köpte två puckar med Hockeypulver. I vanliga fall trycker jag i mig två puckar på en fikarast. Slurp, slurp – borta. Men igår när jag skulle sätta mig vid mitt skrivbord och inmundiga hockeypulver (tillsammans med Bubblizzar – blå/rosa sura flaskor – så. jäkla. god. kombo) stod jag inför ungefär det största problemet någonsin. Hur äter man det när man helst vill verka vara en fullt normal person? Ni vet hur Hockeypulver ser ut va? En puckformad förpackning med pulver. Som man typ slickar i sig. Tänk katt lapar mjölk. Fast möjligtvis lite långsammare. Helst vill jag suga på Bubblizzarna för att sedan doppa dem i pulvret (och innan ni yuck:ar er och uuuääää:ar er – smaka!), men alltså – det går ju inte! Suger jag på flaskorna låter jag inte klok. Slickar jag upp pulver ser jag inte klok ut. Nu har det gått två hela eftermiddagar sedan jag köpte mina puckar och jag har inte ens gjort av med en puck! Jag ser dem ligga där bara och fresta min gom. Försöker mig på någon snabb liten slickning och ser samtidigt lite blasé ut. Det är så här jag rullar liksom. Men nä. Det funkar inte riktigt.

Ni hör ju. Mitt liv och de prövningar jag ställs inför.

8 reaktioner på ”Utmaningar i mitt liv

  1. Hahaha, tack snälla du för dagens första skratt! Av olika anledningar känns det lite tungt här nu så ett gott skratt behövdes verkligen! 🙂

  2. Hahaha – förstår dig till hundra procent. Man ska ju liksom ”lägga” hela tungan på pulvret, och nej, ser inte klokt ut. Men tror andra personen kommer gilla dig om du säger ”ursäkta men nu har jag hållit mig i två dagar.. är det okej om jag äter lite hockeypulver?”

Kommentera

