Framsteg i familjen

Det största som hänt de senaste dagarna  är att ”småttingarna” (som inte är så små längre) har sovit första natten i deras egna sängar i deras gemensamma rum. Och de somnade utan problem och sov hela natten. Däremot vaknade de i ottan, cirka 05:45. Men ändå! Hej sängen! Jag fick sova en hel natt utan att bli sparkad på! Fantastisk känsla. Räknar dock inte med att det går så smidigt ikväll och natten som kommer, men det vore ju trevligt om allt liksom bara funkade på en gång.

Livet i övrigt är mest jobb, jobb, jobb och någon jobbrelaterad resa här och var. Senaste resan var till Stockholm och nästa blir till Högbo Bruk. Möcket skoj.

Nu ska jag fan snöra på mig springskorna och springa och hämta sexåringen hos kussarna. Det ska jag banne mig! (Sedan att de bor cirka fem meter härifrån, det behöver jag ju inte berätta.)

5 reaktioner på ”Framsteg i familjen

  1. Åh. jag tycker det är så mysigt att samsova med Fred, men börjar också få det lite trångt i sängen. Han är 1,5 år nu och i januari/februari kommer dessutom en lillebror… så. Jag är så kluven, funderar på att kasta ut maken ur sovrummet i stället. 😉 hur gamla är dina yngsta barn?

    1. Han är sex år, så vi har dragit ut på det lääänge. Mest M (sambo) som inte har varit så sugen på att de ska sova själva. Och då är det han som har haft båda som iglar på sig. Vi byggde till och med ut vår 160-säng till en 200-säng för att det skulle funka bättre. 🙂
      Fast det är ju skönt nu, allra helst när man ska upp tidigt och klockan ringer. Då vet man att de inte hör och att de sover vidare en stund till.

        1. Med tanke på hur lätt det var att få dem exalterade och ivriga på eget rum nu när de är större, känns det som att det inte är någon brådska. Det är ju helt klart en av fördelarna – att man kan resonera och prata med dem på ett helt annat sätt. Fortsätt ni om det funkar! 🙂

Kommentera

