Allmänt förvirrat

Jag hänger inte alls med nu. Dagarna går och känns långa samtidigt som de rusar fram. För det är tydligen fredag idag? Mycket märkligt. Kanske är det allt vatten som gör det? Hela kroppen är i chock.

Jag har faktiskt hållit i det här och druckit minst två liter vatten varje dag. Det är väl bra va? Blir lite orolig att jag blir överentusiastisk och dricker för mycket. Man kan dö av för mycket vatten. Faktiskt. Kanske inte futtiga två liter. Men ändå.

Jag förväntar mig sådana fantastiska resultat av detta vattendrickande! Alla skitsnygga människor på denna jord säger alltid saker som att det enda skönhetstricket de kör på är att dricka mycket vatten. De tränar aldrig utan dricker bara massor, massor av vatten (fast inte för mycket, för de lever ju). Så är jag inte skitsnygg om tre veckor, så vet inte jag. Då kanske jag överväger att träna litegrann.

Lustigt nog är jag torrare om huden än någonsin. Men det är ju vääädret. Det är ju så kallt och frostigt. Folk börjar skrika om vinter så fort de ser en frostflaga på gräsmattan. Besinna er männschor! Precis som våren aldrig någonsin har börjat i februari har vintern aldrig någonsin börjat i september. (Eller har den det? Det känns faktiskt inte helt orimligt. Man vet ju hur vintern är, oberäknelig och jävlig.) Personligen skulle jag inte säga nej till att gå direkt från vacker höst till vit vinter, men varför skulle vi slippa den evighetslånga trista gråa hösten och den slaskiga blaskiga början på vintern?

Jag vet inte riktigt vart det här inlägget barkar. Jag har helt tappat greppet. Läser någon ändå hit? Jag slutar nu. Hejdå.

Kommentera

