Kors i taket!

Bakgrundsinfo: Om man har läst här ett tag eller känner mig vet man om att jag älskar IKEA men väldigt sällan får chans att åka dit. M hatar IKEA och att gå i affärer överhuvudtaget.

Imorse blev jag väckt (min sovmorgon) av fyraåringen som öppnade sovrumsdörren våldsamt och sa med ”lågmäld” och ”mild” röst:
MAMMA, NU MÅSTE DU VAKNA!
Jag reagerade ungefär som så att jag fick en liten hjärtattack och därefter vände jag ryggen till och fortsatte slumra.
Så kom fyraåringen tillbaka:
MAMMA, DU FÅR DU TA OCH KLIVA UPP NU! VI SKA TILL GÄVLE!
Där jag bor räknas Gävle som en stor stad och är cirka synonym med shopping. Helt plötsligt var jag riktigt vaken. Upp och fixelidona, dricka kaffe och så. M kom och hintade om att det var Valbo och IKEA som var målet för dagen. M hade alltså bestämt det. M! Det var ju inte så att jag argumenterade emot, om en säger.

SÅ JAG HAR VARIT PÅ IKEA IDAG. Det har ju inte ens gått ett år sedan jag var där sist! [skrietsmiley]

Jag har shoppat så kontot nästan är tomt. Men så har vi fått en ny bäddmadrass med memoryskum, en ny matservis, nya kläder till barnen, ett trådlöst tangentbord och HDMI-kabel och en del smink och nagellack till mig. OCH! Äntligen! En ny kaffeburk. Vet ni hur svårt det är att hitta en snygg kaffeburk som är lufttät? Snudd på omöjligt! Jag fick nöja mig med en snygg burk som är nästan lufttät. Lite uppoffringar får man göra här i livet.

Jag är så nöjd och gillar den där M lite extra mycket just nu. En är ju inte så svårflörtad.

Kommentera

