NYCKLARNA SKA LIGGA I RYGGAN!!1!

Vi cyklar till förskola/skola varje morgon. Jag är cirka rabiat helvetesmorsa varje morgon pga går ut för sent, cykelsadlar och -sitsar ska torkas från förbannat jävla regn varenda jävla morgon och det tar en förbannad jävla evighet. Sedan cyklar vi till förskolan och får inte loss fyraåringen från cykelsitsen pga för kallt ute så plasten i spännet på sitsen vill inte samarbeta. Alls. Jag får panik, börjar nästa gråta. Fyraåringen börjar gråta.

Sexåringen yttrar orden: ”Mamma, jag hittar inte min cykelnyckel” mitt i allt detta panikartade och gråtfärdiga. Vi har haft en incident tidigare med förlorad cykelnyckel (trodde jag, men den låg i annat fack i ryggan), så jag tänder på ungefär varenda cylinder som finns i min kropp (det vill säga, ingen?) och blir helt galet ledsen och trött. Gråter inte, men det är fan inte långt borta. Det finns dock ingen tid att gräva djupare i detta för fyraåringen ska in till sin avdelning och vi måste hasta hasta hasta vidare. Jag mässar lång ramsa om att vi aldrig mer ska cykla till förskola/skola och den där förbannade nyckel ska alltid – ALLTID – ligga på sin plats i ryggan. A-L-L-T-I-D! Tänk om folk (läs M) bara kunde ta och förstå hur viktigt det är!

Jag cyklar in på gården (åker alltså förbi hemmet på vägen till skolan) beredd att ställa ifrån mig alla cyklar och gå till skola och jobb. Sexåringen frågar om jag inte bara kan gå in och titta om nyckel hänger där den brukar hänga inne (innan skolan började, för nu ska den ALLTID LIGGA I RYGGAN!). Okej då!, fräser denna mycket snälla moder. Stoppar handen i jackfickan för att plocka upp mina nycklar – och ! Då kommer jag på att det är ju tamigfan JAG som har tagit nyckeln och lagt den I MIN JACKFICKA!

Då kan det hända att jag sa ungefär så här: Men mitt dumma jävla ufo! Hur jävla dum i huvudet får man vara?! osv osv osv ungefär hela vägen till skolan.

Och det kan vi ju hoppas att sexåringen inte härmar.

Kommentera

