Jag är lite dryg

Min associationsförmåga har satt fart och det enda jag kan komma på att skriva om handlar om kiss och bajs. Det kan ju vara roligt i ett inlägg eller två, men knappast om det blir en hel följetong. Så jag lägger band på mig, ska ni veta.

Men jag kan berätta om att alla mina kollegor säger att jag borde bli säljare. Vilket är möcket lustigt med tanke på att det är ungefär det sista yrket jag skulle kunna tänka mig. Pga att jag känner mig paniskt rädd bara jag tänker på att sälja saker till okända människor. Alltså, inte om jag stod i en affär – sån säljare skulle jag kunna vara. Nu kallas väl kanske inte det säljare, men skitsamma. Ni fattar. Men aldrig en säljare som ba: ”tjena… *tittar efter namnbricka* Bengan! Du, jag har lite grejer att kränga här”. Ok, nu lät det snarare som att jag skulle syssla med häleri. Jag tror inte att de menar att jag skulle vara den typen av säljare. Men man vet aldrig.

I alla fall. Att – som jag kallar det – tipsa andra människor om mina bästa inköp osv, det är ju skitkul! Och med andra människor menar jag människor jag känner ganska väl (eller ansiktslösa människor som läser min sminkblogg). Då kan jag leva mig in och sväva iväg i diverse beskrivningar om allt fantastiskt och imponerande med diverse saker. Senast var det Mivitotal Sport. Jag kan inte leva utan det. Vissa kallar det humbug, men jag dricker min slurk varje morgon och känner mig nöjd med livet. Eller ja. Typ. Hursomhelst så skulle nästan samtliga vid fikabordet springa ner och köpa en flaska innan de åkte hem för dagen. Idag ska jag ställa alla mot väggen och fråga om de verkligen gjorde det. Nä, det ska jag inte. Är väldigt oaggressiv. Mera entusiastisk och smått fanatisk. Tydligen funkar sånt. Plus att jag googlar fram fakta medan vi pratar (I ❤ my iPhone) och pekar dramatiskt på det och överröstar samtliga i rummet med högläsning direkt från källan.

Jag skulle hata mig om jag inte var jag. Men nu är jag som tur är jag och tycker att jag är lite härlig. Stundtals lite dryg och påfrestande visserligen. Men ändå.

För att runda av det hela skulle jag vilja be er googla på liponsyra och sedan försöka kunna säga att det inte är något ni skulle vilja proppa i er varje dag resten av ert liv. Mmmm, liponsyra. Och så lite rosenrot på det. Mmmm, rosenrot. Fast mest liponsyra. En undrar lite varför inte exakt allt i hela världen innehåller liponsyra.

5 reaktioner på ”Jag är lite dryg

    1. Gillade jag just mitt eget inlägg? Klarar tyvärr inte av att ogilla men jag menar inte att… Äh. Du förstår.
      Det här är Elin, din BFF, ba så ru vet.

      1. Haha! Ja, du lajkade, men det var ju himla snällt sagt så det gjorde du rätt i. Om du inte var ironisk, dvs. Var du ironisk?? Jag har så höga tankar om mig själv att det inte ens slog mig först.

Kommentera

