Jag gör smarta saker

Jag har äntligen fått tummen ur och gjort en möcket smart grej. Smart på riktigt. Noll ironi. Jag har beställt en synundersökning. Känner mig så himla ordentligt. Jag är en sån där som aldrig någonsin orkar ta tag i såna saker. Äh, det gör väl inget om man inte ser ordentligt! Jag kan ju fortfarande urskilja saker på ungefär två centimeters avstånd. Det räcker gott och väl!

Men nu är det ju så här att jag närmar mig fyrtio. Jo, jag gör det! Sjukt svårt att fatta men jag gör det. Eller ja, faktum är att jag tycker fyrtio låter yngre än trettioåtta (som jag fyller snart). Däremot innebär fyrtio att jag snart närmar mig femtio, vilket på inget sätt låter yngre än trettioåtta. Ja, skitsamma. Nu börjar jag få svårt att andas, så jag tror vi ska återgå till ämnet.

Alla säger nämligen att cirka exakt när de fyller fyrtio (typ vid klockslaget de föddes) försämras synen radikalt. Det säger bara poff! Och så är man halvblind på riktigt. Då tänker jag att när jag en tidig marseftermiddag om två år blir halvblind – då blir jag ju helblind! Och då kan det nog vara bra att ha ett par glajjor som kanske lindrar lite så att jag blir halvblind igen. Hänger ni med? Det är min plan i alla fall.

Plus att det känns skitroligt att få prova ut glasögon. På riktigt.

2 reaktioner på ”Jag gör smarta saker

  1. På mig slog halvblindheten till först i år, strax innan jag fyllde 43. Nu står jag med grejer på en armlängds avstånd och kisar som ett annat fån. 🙂

Kommentera

