Lite förgiftad och så bara

Nu är min syn testad. Den är tydligen inte fullt så illa ute som jag trodde. Ett par terminalglasögon behöver jag och jag har viss nedsatthet på synen, men inget katastrofalt. Det var ju skönt att höra. Då kanske jag inte blir helblind när jag fyller 40, trots allt.

Jag har dock kommit på att jag har ett annat fel. Blyförgiftning. Pga dricker sjuka mängder vatten numera och har i samma veva börjat bli flokig. Blandar ihop namn mer än vanligt (Anita och Agneta, t.ex. – helknasigt. Göran och Håkan däremot – inte så knasigt) och så där. I alla fall. Läste i någon tidning i fikarummet idag att kranvattnet har för höga blyhalter och att för stora doser av bly i kroppen kan påverka hjärnan och ge ett lägre IQ. Ni ser – jag är på väg att bli dum i huvudet på riktigt. Jag vet inte riktigt vart jag ska gå för att undersöka detta, men jag kan å andra sidan ge mig själv diagnosen när jag har det så här svart på vitt. Jag som, alldeles innan jag läste detta, satt och sa att jag var dum i huvudet i tjugoårsåldern men har skärpt till mig nu. Bara att ta tillbaka det då. Möjligtvis borde jag sluta dricka så jävla mycket vatten också, men jag tror att jag börjar bli för korkad för att fatta det.

Kommentera

