Jag vaknar lite ur dvalan

Hörrni! Hörrni! Vet ni vad? Jag har varit på gymmet! Jag blev bara medlem i jan-feb-nångång i år och har inte satt min fot där förrän i förrgår. Det är lagom, tycker jag. Man ska inte visa för mycket intresse så att de blir stora på sig. Lite mera okejrå, idag får ni väl duga då. Så jobbar jag.

I alla fall. Jag gick på ett Body Pump-pass, använde de lättaste vikterna ungefär hela tiden (ca 1,25 kg) och klarade mig galant genom hela passet (förutom när vi skulle hålla utfallssteg, då fladdrade mina ben som om de hade ”Fångad av en stormvind”-fläkten riktad mot sig). Jag har haft sån där härlig träningsvärk efteråt. Så att man hela tiden känner av musklerna och hur de jobbar vad man än gör. Då känns det lite som att precis allt man gör är ett träningspass. Man kan med andra ord säga att jag har tränat konstant sedan i förrgår.

Fast faktiskt! I går tränade jag hemma. I över en timme! Ett rejält, helt riktigt pass. Hoppade hopprep skitmycket och skitbra. Gjorde en massa övningar från en bok. Gick igenom ungefär alla muskelgrupper i hela kroppen. Bra gjort av mig.

Så där ser gymmet, att jag är ju liksom inte beroende av dem. På något vis alls.

Kommentera

