En dag i soffan

Som ni kanske förstod var det fest i fredags. Himla roligt! Mindre roligt igår dock. Eller, egentligen skönt som tusan att ha en ursäkt att bara ligga i soffan och glo på tv-serier och slumra. Jag hann med att se senaste avsnittet av Hart of Dixie, tre avsnitt från nyaste säsongen av Private Practice (älsk!), ett avsnitt av Scandal och en film (Friends with benefits). Plus att jag sov i en timme. Wunderbar!

Har äntligen fått tummen ur och köpt HDMI-kabel så nu när jag tittar tittar jag på datorn fast på tv:n. Dagens teknik, man älskart! Jaja, jag vet att det är gammal skåpmat, men ändå möcket tufft.

Idag känns det i vanlig ordning (ha! som att det här är vanligt i mitt liv) så konstigt att jag har en till ledig dag. Det är även M:s tur att ligga i soffan och glo eftersom det var hans tur att gå på galej igår. Vi är sådana partyprissar.

Fyraåringen kom nyss och ville spela på datorn fast på tv:n och jag ba: ja, jag kommer och kopplar in nu. Gick till vardagsrummet och ba: var är datorn?! Fick tänka och leta med blicken ett bra tag innan det slog mig att det är ju datorn jag sitter och skriver på nu! Tänka sig! Kanske att jag måste ligga och glo i soffan en dag till?

Kommentera

