Jag pratar om mitt favoritämne – mig själv

Här sitter jag och är nysnaggad, nyblekt och nytonad. Det händer inte i en handvändning, den här färgen på mitt hår. Tre timmar tar det, men det är tre jäkligt sköna timmar. Jag älskar att gå och klippa mig. Hamnar lite i en tröttbubbla och sitter mest och stirrar, men det är möcket underskattat att sitta och stirra. Känner mig så avslappnad nu så jag hade lika gärna kunnat vara på spa.

I alla fall. Jag tog kort till jobb-idkortet (och bild till vårt interna ”telefonprogram”) förra veckan och alltså, folk som lyckas se helt trevliga och normala ut på sådana bilder – blir så himla imponerad! Det är ju helt omöjligt! Resultatet av min fotografering är en version av mig som ser ut som den drygaste, kaxigaste människan i världen, som dessutom har cirka fem hårstrån på huvudet och samtidigt ensidig påssjuka. Är. Så. Himla. Snögg. Vete sjutton om jag inte föredrar den tidigare bilden då jag var höggravid med ungefär 20 liter överflödig vätska i min kropp och härligt eksem på kinderna. Jag såg i alla fall snäll ut på den bilden. Nu ser jag ut som jobbets bitchigaste. Ska kompensera det genom att gå runt och skratta hysteriskt dagarna i ända. Ingen förändring, med andra ord.

I helgen drar jag iväg på resa med kompisar! I helgen! Det fick jag veta av min ”frissa” ikväll. Eftersom jag inte hade fattat att den tjugonde är nu till helgen. NU. Till helgen! Skoj skoj skoj!

 

Lämna en kommentar