En lätt galen resa

Jag lyckades somna och sov i en hel timme. Hade varit vaken i tjugofyra timmar när jag somnade. Bra jobbat. Känns inte alls drygt inför morgondagen.

MEN! Jag har sällan haft så roligt som jag har haft på denna resa! Jag – 158 cm ”hög” – lyckades lura i en hel hög med personer att jag är brandman. De ba: ”jaha, fan vad coolt!”. Och jag ba: ”äh, det är ju som vilket jobb som helst”.

Vi började dessutom med en dans ursprungligen uppfunnen av Christian Luuk – ”fitthåret” – som halva dansgolvet tog efter och gissade på att vi dansade ”ljusdans” alternativt ”någon yogadans, typ för balans”. Men nä, det var fitthårsdansen.

Och ja, kvällen avslutades i en svit där en folkkär sångare som börjar på M och slutar på Åns bodde. Det är möjligt att han har trevliga kompisar men själv är rätt jävla dryg. Det är också möjligt att en i mitt resesällskap skällde ut honom. På skånska. ”Vao sao dui nui?! Såo däer säegör mann ente!”. (OBS att hon är väldigt mycket hälsingetös och ej pratar skånska till vardags.)

I alla fall. Avslutades och avslutades förresten. Kvällen avslutades på överslafen i vår egna hytt, som ni redan har sett.

Varsågoda. Gårdagen i kort sammanfattning.

En reaktion på ”En lätt galen resa

Kommentera

