Dag 1: 10 fakta om mig

1. Namnet Camelliss är en kombination av mitt riktiga förnamn och mitt smeknamn som liten. (Ja, jag kallades Mellis, som mellanmålet.) Ett extra s tillkom pga Camellis var upptaget någonstans (minns ej var). Har använt nicket Camellis på nätet sedan… 95?

2. Jag försöker hårt att ignorera att 95 var snart 18 år sedan. Jag ålderskrisar inte längre, men blir lätt svettig när jag tänker på hur fort åren går. Nittiotalet känns som alldeles nyss. På riktigt.

3. På nittiotalet satt jag på föreläsningar där en man från Chile pratade spanska i rasande fart – OCH JAG ANTECKNADE! Att jag en gång i tiden kunde spanska känns helt ofattbart idag. Och mycket sorgligt att jag har tappat det helt. Eller, inte helt – jag kan säga Hola chica! Qué tal? Mycket användbart.

4. Språk har varit mitt mest ihållande intresse. Älskar att lära mig fraser och ord på språk jag egentligen aldrig kommer få användning för. Som ”astahfor Allah” (hej stavning). Vet inte vad jag ska med uttrycket till, men det sitter som sten.

5. Jag var en av de längsta tjejerna i klassen fram till jag gick i fyran. Därefter växte jag hela tio-femton cm till. Alla andra ba: swosch! Drog på en trettio cm till. Så idag är jag kortare än cirka alla.

6. Jag har varit så rädd för hajar att jag inte klarade av att se en på bild. Har stor respekt för vatten mest pga risken att en haj eller femton simmar runt där. Numera kan jag dock se en haj på bild. Lite svårare på tv, men jag klarar av det.
Och ja, fobin kommer av Hajen-filmerna.

7. När jag var i tidiga tonåren var jag ofta ute till 3-4 på morgonen. Och gick. Hela nätterna gick och gick och gick jag. Tillsammans med en kompis då. Men allt vi gjorde var att promenera. På natten. Rätt otroligt för en som inte ens vågar gå ut och springa dagtid numera.

8. Jag kan inte berätta 10 fakta om mig själv och inte berätta att Bruce Springsteen har vinkat åt mig. HAN SÅG MIG! Väldigt stort i min lilla värld. Och nej, det stod inte femtioelva till personer där – only me. Och M. Jag har berättat detta minst tjugo gånger i bloggen och kommer säkert nämna det tjugo gånger till. Get used to it.

9. Förr i tiden spådde jag mig ungefär en gång om året. Minns dock inte mycket av det som sagts till mig och kan därför inte säga om det har slagit in. Vissa saker väntar jag fortfarande på.

10. Jag har även blivit hypnotiserad och gått tillbaka till tidigare liv och ett dödsögonblick. Rätt fascinerande oavsett om man tror på det eller inte. Vad den mänskliga hjärnan och kroppen är kapabel till.

TOPP 10-UTMANING

Dag 1- 10 fakta om mig själv.

Dag 2- 10 favoritfilmer

Dag 3- 10 favoritserier

Dag 4- 10 konstigaste raggningsrepliker jag hört.

Dag 5- 10 bästa konserter jag sett

Dag 6- 10 favoriträtter

Dag 7- 10 favoritdrycker

Dag 8- 10 favoritsnacks

Dag 9- 10 favoritböcker

Dag 10- 10 favorittidningar

Dag 11- 10 manliga favoritskådisar

Dag 12- 10 kvinnliga favoritskådisar

Dag 13- 10 kändiscrushar

Dag 14- 10 favoritband/sångare

Dag 15- 10 fiktiva favoritkaraktärer

Dag 16- 10 favoritsånger just nu

Dag 17- 10 saker jag ville bli när jag var liten

Dag 18- 10 favoritpyssel

Dag 19- 10 saker jag inte kan gå ut utan

Dag 20- 10 saker jag måste göra innan jag dör

Dag 21- 10 internetsidor jag ofta besöker

Dag 22- 10 heta fysiska saker på en eventuell partner

Dag 23- 10 heta egenskaper på en eventuell partner

Dag 24- 10 favoritspel

Dag 25- 10 saker jag gör när jag har tråkigt

Dag 26- 10 saker jag älskar med mig själv

Dag 27- 10 saker jag önskar att jag kunde förändra

Dag 28- 10 saker jag ångrar

Dag 29- 10 önskningar

Dag 30- 10 ställen jag vill åka till

3 reaktioner på ”Dag 1: 10 fakta om mig

Kommentera

