Dag 7: 10 favoritdrycker

1. Portello. Den godaste läskeblasken på denna jord! Att få svepa ett glas Portello ligger bland top tio av saker jag njuter mest av. Fast sedan får jag lite ångest och önskar att jag hade druckit med andakt. Sådan inverkan har Portello på mig.

2. Pepsi Max. Den näst godaste drickan och den enda lightvariant som är god överhuvudtaget. Dock får jag ångest av att dricka denna, eftersom jag hatar lightprodukter av alla de slag. Hatar!

3. Trocadero. Som Portellos härmapa till kusin. Om ni förstår hur jag menar. Den försöker vara Portello, man anar lite av Portello, men den kommer aldrig komma ända fram.

4. Pepsi. Den vanliga varianten. I min värld vinner Pepsi över Cola varje dag. Cola har inget att komma med. Överhuvudtaget. Cola kommer inte ens få vara med på den här listan. HA! (förutom om det kniper när jag börjar närma mig slutet)

5. Kaffe. En dag som inte börjar med kaffe är en dag jag inte vill vara med om.

6. Vatten. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men jag har blivit beroende av att bälga i mig vatten. Om jag inte gör det känns hela strupen och svaljet som en torr, dammig öken.

7. Loka Vattenmelon. Eller egentligen vilken Loka som helst. Loka har det bästa mineralvattnet evah. Lagom storlek på bubblor, lagom mängd bubblor och dessutom enbart goda smaker.

8. Öl. Helst Mariestad. Grillad mat och tacos kräver en öl. Dricka eller vin blir inte riktigt samma sak.

9. Rött vin. SomeZin är favoriten för tillfället.

10. Te. (Cola kan glömma att den kommer in på listan). Te, mina vänner, kan vara väldigt underskattat. Själv föredrar jag fruktiga teer, förslagsvis Celestial Seasonings teer. Gillar röda och svarta teer, men inte gröna.

Kommentera

