Dag 11: 10 manliga favoritskådespelare

Jahaja, nu kommer ju det här som jag efterlyste tidigare, alltså att ange skådespelare man gillar istället för filmer. Upp till bevis då. Jag påstod ju att det skulle vara så himla mycket lättare.

1. Ben Stiller. Mmmm, Ben. Jag har en crush på Ben Stiller.

2. Will Ferrell. Han har förmågan att spela över utan att det förstör. Tänk Jim Carrey, fast tvärtom.

3. Steve Carell. Mycket möjligt att han är den bästa inom komedigenren.

4. Patrick Dempsey. För att han är nostalgi (Can’t Buy Me Love) och McDreamy i en och samma person.

5. Brad Pitt. Känns lite löjligt och förutsägbart, men han är ju onekligen en rekorderlig skådespelare. Det kan man inte bortse från. Att han råkar se bra ut och råkar vara majoritetens våta dröm ska ju inte ligga honom i fatet när det gäller att ta sig in på min mycket åtråvärda lista.

6. Robert De Niro. För att han är Robert De Niro. Punkt.

7. Joaquin Phoenix. Ögonen. ÖGONEN. Kan inte se en film med honom utan att bli kär i de där ögonen. Plus bra på det han gör osv.

8. Jesse Williams. För att förutom McDreamy är han min favvo i Grey’s. Klart han ska vara med!

9. Jason Segel. För att han är bäst i HIMYM.

10. Richard Gere.  Ja fasen, jag gillar honom! Plus att jag börjar få svårt att komma på skådespelare och behövde någon på sista plats.

4 reaktioner på ”Dag 11: 10 manliga favoritskådespelare

  1. Hihi, vad roligt! Din topp tre i listan motsvarar ungefär min lista över mest hatade skådisar! Vi har verkligen inte alls samma film-/TV-serie-/skådissmak! 🙂 Jag har också hoppat på den här listan nu så jag går här och funderar febrilt på vilka bra filmer/skådisar det finns. 🙂

      1. Hu ja! Jag tyckte den var helt OUTHÄRDLIG! 😉 Det är lite kul när man inser att det finns fullt normala (?) människor som älskar det man själv hatar! 🙂

Kommentera

