Istället för fest

Medan alla stuffade runt på dansgolven på Brandkårsfesten låg jag i soffan och sov. Det var min fredagskväll. Jag har lyckats med konststycket att vakna kl 4 varenda morgon denna vecka, så även igår på min lediga dag. Jag vaknar inte till och somnar om, utan jag vaknar. Som i kryp i kroppen av att ligga kvar och vidöppna ögon som inte kan blunda. Mycket mycket irriterande. Jag har därför varit tvungen att gå och lägga mig hur tidigt som helst varenda kväll. Vilket betyder att jag inte har kunnat se en enda tv-serie denna vecka. Sorgen i mitt hjärta!

I alla fall. En måste ju säga att det är ganska fascinerande att kroppen vägrar ställa om till vintertid. Den borde ju ha fattat vid det här laget. Men nej. Den ba: talk to the hand! Snap, snap! Dock att jag tvingade den att somna om imorse genom att dra på mig ett till täcke. Mycket lättlurad kropp på det viset för jag sov minsann till halv nio. Då jag faktiskt blev väckt! Ni antecknar, hoppas jag?

En anledning till att jag har svårt att somna om är i och för sig det att jag ska hålla ett föredrag till veckan. På fem minuter visserligen, men det känns fasen svårare. Att hinna inleda på ett fångande sätt, vara vettig på relevant sätt och sedan knyta ihop säcken lite intressant så där. Det här med att utmana sig själv och så. Jag fattar inte ens att jag utsätter mig! Voj voj voj. Orkar inte ens tänka på det där nu.

Ja, nu vet ni det.

4 reaktioner på ”Istället för fest

    1. Jo, jag hade spelat in. Sorgen låg i att jag inte hade hunnit se dem. 🙂 TV-serier är min främsta källa till energi och underhållning. 😉

      1. 🙂 Dubbel energi dagen efter kanske? F ö skönt att höra att jag inte är den enda som tycker en bra TV-serie är dagens höjdpunkt (typ). 😉

Kommentera

