Och så blev jag sjuk

Jahaja. Antar att resandet, eller snarare ätandet under resandet, blev för mycket för min arma mage. Igår åkte jag till jobbet med kramper i magen (mycket smart, ja), försökte jobba trots att det egentligen inte gick att sitta upp utan att stöna och stånka, fick ge upp efter ett tag och gå hem (fast jag fick skjuts). Väl hemma låg jag i soffan exakt hela dagen. Frös som en galning, magen krampade och jag ville bara sova. Jag sov av och till hela dagen och sov ändå som en stock inatt.

Imorse vaknade jag och var vrålhungrig. Det enda jag fick i mig igår något glas nyponsoppa, några hårdbrödskivor och en och annan banan. Trots att jag var så jäkla hungrig där under kramperna tog det emot att äta. Allt jag åt tog cirka en timme att få i sig. Nu har jag ätit frukost och håller tummarna att det inte tänker dra igång igen. Jag är så utomjordiskt trött och svag i kroppen, men det beror väl på att jag inte åt riktigt igår. Planen är att vi ska iväg på hockey idag och barnen är eld och lågor. Vill, vill, vill följa med, men vi får se hur jag mår.

Obs att det är magkatarr och inte magsjuka. Hade jag haft magsjuka hade jag inte ens funderat på att följa med även om jag mådde bättre idag.

Kommentera

