Att träffa nytt folk och så

Idag när jag gjorde mig iordning (irrelevant information) började jag tänka på det här hur jag fungerar i grupper med andra människor. Egentligen speciellt i grupper med andra människor jag känner väl där någon enstaka ny person också finns med. För jag tror att jag uppfattas som ganska nonchalant mot den där nya personen då. Jag har nämligen en förmåga att klamra mig fast (obs! ej bokstavligen) vid folk jag redan känner när jag blir blyg. Det kanske inte alls är speciellt konstigt egentligen, men det stör mig lite att jag då uppfattas som att jag är totalt ointresserad av att lära känna den där andra personen. Vilket jag oftast inte alls är.

I situationer när jag är blyg överhuvudtaget ger jag nog andra en uppfattning om att jag är ganska dryg och ointresserad. Obs att jag menar personer i stort, inte flirtar. Alltså, nu lät det som att jag har en grupp personer jag flirtar med och att detta inte gäller dem. Det har jag inte. Men faktum är att jag inte skulle kunna ha flirtar pga blir blyg = verkar ointresserad = potentiell flirt lägger ner. Nu är jag ju inte på marknaden, som det så ”fint” heter, så jag tror jag ska sluta prata flirtar nu.

I alla fall. Poängen med detta inlägg? Jag vet inte riktigt. Något i stil med ”om du har någon i din omgivning som verkar helt ointresserad av andra människor, ge personen en chans pga är förmodligen bara blyg”?

Det mycket lustiga med detta inlägg är att jag precis själv fick en ahaaaaaaaa(långt a)-upplevelse. Så kan det gå när en lyckas kämpa sig ut ur sin egen navel every now and then.

Kuriosa: Jag har skrivit orden ”jag” och ”mig” sammanlagt 27 gånger i detta inlägg. Läste jag inte någon gång om en forskning om människors Facebook-statusrader där man kommit fram till att de som använde orden ”jag” och ”mig” flest gånger var mest troliga att ha en narcissistisk personlighetsstörning? Det räknas även om man gör samma sak i en blogg va?
Hej. Jag heter Camilla och jag har en narcissistisk personlighetsstörning. (Hej Camilla.)

Kuriosa II: Nu har jag skrivit ”jag” och ”mig” 35 gånger sammanlagt. Och nu 38. Nu måste jag (39) sluta pga börjar bli knäpp. På riktigt.

Kommentera

