Jag <3 Soran

Soran Ismail kan vara den vettigaste människan någonsin. Jag är kär i hans sätt att tänka. Underbara männscha!
Läs intervjun med honom i DN ”Det är inte jag mot SD”.

– Jag har respekt för alla människor oavsett deras åsikter. Jag måste vara tolerant även mot de intoleranta, annars är jag de. Jag tror inte heller på ondska. Även sverigedemokrater har förstås en anledning att tycka som de tycker.

– Sedan måste man komma ihåg att lyfta åsikterna från personerna. SD är ett rasistiskt parti men ingen är rasist i SD. Man kommer ingen vart om man kallar folk för rasister, utan chansen är mycket större att människor lär sig något om man pekar på åsikten i stället för personen. Det spelar ingen roll var man kommer ifrån, folk som kommit hit som invandrare kan också hålla sig med rasistiska föreställningar.

– Jag kan jämföra med mig själv, som kan råka säga eller tänka något sexistiskt. Det betyder inte att jag är sexist. Jag är inte utsatt för sexism, därför ser jag den inte. Någon som är utsatt, till exempel min flickvän, kan hjälpa mig att se de strukturerna.

Jamen, ni hör väl? Kan man på något vis utvinna medmänsklighet i någon form ur Soran och injicera i samtliga invånare? Jag tycker vi ska lägga ner mängder med pengar på att forska om detta. Och jag skämtar bara lite när jag säger så.

En reaktion på ”Jag <3 Soran

Kommentera

