Fegar ur och så där

Imorse var jag på väg att skicka iväg en kritisk kommentar i en blogg (pga rasistiskt uttalande), men fick ett släng av konflikträdsla och raderade allt med ursäkten ”det spelar ingen roll för hen kommer bara svara si och så och inte fatta ändå”. Så himla dumt. För hur det än är spelar det ingen roll om just den personen fattar, det viktiga är ju att reagera. Att aldrig låta saker passera. Jag låter alldeles för mycket passera. Även om jag är bättre på att säga ifrån nu än tidigare.

En problematisk grej är att jag blir så förbannad så jag har svårt att hålla mig saklig och på rätt nivå. Jag vill skrika (skriva med stora bokstäver då) att ”IDIOTI HAR KNAPPAST MED NATIONALITET ATT GÖRA UTAN SNARARE MED TASKIG JÄVLA ATTITYD, EXEMPELVIS SOM DIN!”. Det känns på något sätt inte så himla konstruktivt. Får nog jobba lite på det där.

 

Kommentera

