Stress och lycka i ett enda inlägg

Denna morgon! Hets och spring hela tiden. Jag låtsas att jag tar det lugnt och har det härligt med tända ljus, men inuti hamrar kaninhjärtat stressat på. Det är ”mamma!” hit och ”mamma!” dit. Och jag ba: *yr höna* (ja, det ska vara särskrivet). Det är nu jag brukar sluta äta frukost, men det är först nu jag har tid att sätta mig på riktigt. Så jag sätter mig en stund och skiter i att jag borde göra något annat just nu.

Ja. Livet, hörrni!

Mer positiv iakttagelse: DET SNÖAR! SKITMYCKET! Jag vet, vissa håller på att avlida av hat när de ser snö. Men jag älskar det! Och då är jag verkligen ingen friluftsmänniska som direkt tänker på skotern, slalomskidorna och varm choklad i termos. Jag tycker bara att det är så himla himla fint med snö. Allt blir ljusare, det knarrar under skorna, träden gnistrar sjukt mycket så man blir alldeles tårögd och religiös. Dessutom! En av de viktigaste grejerna – man vet att det är kallt. Man behöver liksom inte fundera över hur man ska klä sig och barnen. Det är kallt. Punkt.

Det betyder även att det kommer att bli en vit första advent med juliga julskyltningar. Det måste man ju gilla även om man är snöhatare?

En reaktion på ”Stress och lycka i ett enda inlägg

  1. Idag har min känsla varit typ såhär: Hade svårt att se hur ljust det blivit eftersom glasögonen förblindar när de är översnöade och svårt att höra knarret under skorna eftersom jag hade fullt upp med att hålla mig på fötter pga jävligt hala gångbanor. Jo, jag vet att jag är en bitter snöhatare just idag men det beror på hur ont jag har efter diverse vurpor under dagen. Bara det slutar storma och det blir skottat så kan jag nog tänka mig att även jag kommer att se det vackra. 😉

    Kram!

Kommentera

