Märkliga saker som sker

Jamen nämen, måndag igen då. Vaknade halv fem till tonerna av en låt i mitt huvud, blev kallsvettig och kunde inte somna om. Som man älskar sitt  liv ibland.

Hursomhelst. Bygones.

Sjukt mycket snö det kom i helgen, hörrni. Jag är överlycklig, trots gråten i fredags natt. Idag visar termometern på -17,4 grader. Inte fy skam. Det, plus att jag var på julskyltning och adventsmiddag hos mina föräldrar igår gör att jag litelitelite börjar fatta att det snart är jul.

Hur kan det var så svårt att fatta att julen kommer? Man har hela långa, deprimerande november att förbereda sig. Ändå kommer december som en jäkla blixt från ovan och man ba: HUR HÄNDE DETTA?! – varenda jäkla år! Och när jag säger man menar jag som vanligt jag. Jag tror dock att jag inte är helt ensam om detta. Varför förtränger man in i det längsta att julen kommer? Om man hatade julen vore det så mycket mera logiskt och förståeligt, men det gör jag ju inte. Så himla märkligt.

Något annat som är jävligt märkligt är att ett par julgardiner har försvunnit i detta hem. Totalt. Försvunnit. Finns icke att finna någonstans. Överhuvudtaget. Trots att de hör ihop med en hissgardin som jag hittade först av allt och som rimligtvis borde ha legat tillsammans med längderna pga HÖR IHOP. Men nej. Puts väck. Jag har gått runt och skrikit à la Kishti Tomita (DET ÄR ORIMLIGT!), jag har letat precis överallt – både på troliga ställen och mindre troliga ställen – flera gånger om. Men icke! Det är så fruktansvärt frustrerande så jag får ont i magen bara jag tänker på det. Men vad kan en göra? Absolut ingenting. Förutom att ta fram back up-gardiner och försöka förlika sig med en jul utan mina fina längder. Tufft liv osv  osv.

En reaktion på ”Märkliga saker som sker

  1. Känner igen det där med att gardiner försvinner – och då just julgardiner! Är det nån elak liten tomtenisse som åker runt och snor våra julgardiner bara för att ha nåt att göra paket av? Är det sambon som tyckte dom var så hemska att han gömde dom längst ner i tvättkorgen och slängde dom på väg till tvättstugan? Är det någon av mina grannar som snott dom ur tvättstugan (tillsammans med jeansen och koftan dom snodde)?
    Mysteriet kvarstår, och lär återkomma nästa år igen 🙂

Kommentera

