Den som skrattar åt andra osv

För någon dag sedan satt alla här och ba: HAHAHA, titta Stockholmarna får panik av lite snö!

Nu sitter alla och ba: Håll käft!

Ty nu har ovädret kommit hit. Och tänka sig, det blir lite kaos här också.

Med de orden bjuder jag på en bild från vår altan.

20121207-061220.jpg

Ps. Tänkte skriva rubriken ”Den som skrattar först”, men kom på att jag inte fattar slutet – ”skrattar sist”. Vad fan? Den som skrattar först skrattar hela tiden? Först den att skratta får skratta mest? JAG FATTAR INTE! Och det insåg jag först idag, 37 år gammal. Förklaring mottages tacksamt, eftersom jag alltid har tolkat den som att man ej bör skratta först.

Ps II. OK. Det heter ju ”Skrattar bäst som skrattar sist”. Tack för infon, Carina! Jag skäms bara lite över hur mycket tid jag la ner på att fundera över detta imorse. Nu fattar jag, kan jag meddela.

3 reaktioner på ”Den som skrattar åt andra osv

Kommentera

