Två dagens

Dagens tantvarning:

Jag stannade upp mitt i promenaden och kastade mycket arga blickar efter en bil idag, eftersom föraren körde om två bilar i cirka 320 km/h mitt i Lasarettsbacken (för utsocknes: Lasarettsbacken ligger rätt centralt i metropolen där jag bor och meningen med att köra om så pass centralt är cirka noll). Fattades bara att jag hytte med näven också. Det gjorde jag inombords. Dagens ungdom osv osv.
De ba: Oh no, hon såg oss.

Dagens märkliga:

När jag fortsatte min promenad dök det upp en liten chihuahua i snön. Ibland undrar man ju hur man skulle reagera om det som en överraskning dyker upp ett mycket litet djur. Min reaktion var att pipa fram ett kraxigt ”hej”. Hen ba: Tja! Sedan gick vi vidare med våra liv.

Kommentera

