Ledigheten so far

Jag har världens längsta julsemester. Tre veckor ska jag vara ledig totalt. Två har iofs nästa gått och jag känner inte på något sätt att jag har varit ledig i över en vecka. Hur är det möjligt?

När en är ledig på sommaren i tre veckor känns det som en smärre evighet. Mycket märkligt.

Saker jag har hunnit göra utöver självklara saker som att fira jul (självklar för att vara jag då):
– gå på annandagsbandy och pimpla varm glögg från termos.
– spelat massor av Wii. Skylanders och Smurfarnas Dance Party. Båda så sjukt roliga. Bra julklappsval av mig och M.
– bakat pepparkakor med barnen. Blev bara lite irriterad, i övrigt mycket sansad moder som blundade för slick på fingrar och andra ofräschheter.
– FaceTime-pratat med sonen i Amerikat och alltså sett honom live. Älskade unge, vad jag saknar dig!
– ätit konstant sedan semestern började. Där fick jag för att jag satt vid fikabordet på jobbet och påstod att jag aldrig går upp i vikt över jul pga äter bara sill. Ha. Ha ha. Ha.
– byggt massor av Lego och Playmo (som det heter i detta hus, annars heter det Playmobile). Så jäkla roligt! Jag älskar att bygga grejer! Som är pyttesmå och inte involverar hammare, spik, skruvmejsel och skruvar. Mest Lego och diverse annan plast.
– åkt lite pulka.
– ramlat i trappen ner till källaren (utomhus = betongtrappa) så pulkåkningen kom lite av sig eftersom ingen (läs: M) frågade så där bekymrat hur det gick. Då tyckte jag jättesynd om mig själv och ville inte åka så mycket utan mest beklaga mig över hur ont jag hade (men fatta någon gång då!!!). Alla ba: Skit i’t då!
Och så hade alla jätteroligt utom jag.

Ja, det var lite om det. Hoppas ni har det bra och får vara lite lediga också!

Kommentera

