Plankutmaningen – den har startat!

Iförrgår drog jag igång med Plankutmaningen. Sent på kvällen på darriga armar och ben lyckades jag stå i 1 minut och 2 sekunder. Kom på sedan att det kanske hade varit smartare att ge upp där när jag höll på att kurka ihop efter 54 sekunder, men jag gav mig fan på att klara en minut. Om jag inte hade klarat en minut hade ju min förbättrade tid varit mycket mer… förbättrad. Nu förlorade jag 8 sekunder av förbättringstid.

I alla fall. Igår gav jag mig fan på att komma över 1,13 för det gjorde min ursprunliga plankutmaningskompanjon – och hon var banne mig lika bakis som jag. Så jag klarade 1,13 igår och fick sedan meddelande om att hon klarade 1,22. Men vad faaaan, vill man ju skrika. Så ikväll är det jag som står minst 1,22. Eller helst 1,30 för att liksom komma ikapp och före.

Jag är inte alls tävlingsinriktad, nej.

Kommentera

