En stilla undran

Imorse toksnöade det när jag skulle gå till jobbet. Eftersom jag inte kände för att bli totalt nersnöad tog jag paraplyet. Med följden att jag kände mig ungefär som Sveriges största idiot när jag pulsade fram. Varför är det så? Alltså, det är ju så gott som regel att man enbart får använda paraply om det regnar. Snö, det ska man liksom bara härda ut. Som den viking man är, eller nåt. Men man blir väl lika blöt av snö som av regn? På ett ungefär. Jag tror faktiskt inte att jag har sett någon som använder paraply när det snöar. Någonsin. Det är väl egentligen korkat, om något.

Det här har varit det jag har funderat mest på idag. Känner allvarligt att jag vill ha ett svar på det här. Varför är det på detta viset?!

 

6 reaktioner på ”En stilla undran

  1. Innan jag fick min underbara Fjällrävenjacka med huva som går ner nästan till näsan använde jag också alltid paraply när det snöade. Om det nu är till någon tröst? 😉

      1. Jag håller med dig! Det är inte så ofta man ser folk med paraply vintertid. Å andra sidan har ju rätt många huva på jackan så de gör kanske som jag – använder den istället?

Kommentera

