Jag sover vidare

Igår somnade jag till Mia på Grötö. Höll nästan på att börja gråta när jag vaknade och insåg. Skit! Och jo, det finns på Tv4Play, men vet ni hur många program jag ska kolla på sen på någon play-sida? En miljard! Herregud, om jag ska hinna se allt måste jag ta semester en vecka, ta in på hotell och bara ligga i sängen och titta på play-sidor dygnet runt. Då skulle jag förmodligen inte alls somna, nej.

Är det det här som kallas i-landsproblem?

I alla fall. Iförrgår när jag sov sov sov, lyckades jag vakna till en sväng av Anna Ankas gälla röst (åh, du härliga uppvakning) och hörde hur hon blandade ihop jämlikhet med jantelagen. Fick omedelbart sprängande huvudvärk och somnade om i ren protest. ”Hej, jag visar hur mycket jag missförstår allting och framställer mig själv som ännu mer dum i huvudet”. Om detta har jag en sak att säga. Eller egentligen två: Jämlikhet, jävla bra! Jantelag, inte så bra.

Så himla förvirrande när båda börjar på samma bokstav.

 

Kommentera

