60 frågor som handlar om mig

Ska jag ta och vara lite trivial och fylla i en lista nu istället? Jag gör det! Snodd av Linn.

1. Hur gammal är du?
37, going on 38.
2. Hur gammal känner du dig?

Allt utom ”snart fyrtio”.
3. Vad har du gjort i dag?
Ätit frukost, bloggat, jobbat, tränat, jobbat mera.
4. Vilken film såg du senast?
Jag tror att den senaste filmen jag såg som jag såg hela filmen av, var Speed. Och alltså ja, jag har sett den förut. Flera gånger.
5. Vem ringde du senast?
Jag ringer inte folk. Förutom på jobbet. Så förmodligen en kund.
6. Är du besatt av någonting?
Smink?
7. Är du rädd för blod?

Nej.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Tre väggar som har färgen beige, en vägg som har färgen brun. En gigantisk soffa, ett runt svart soffbord, en mörbrun bokhylla och en tv-apparat. En och annan leksak. En öppen spis. Och två fönster.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Ja, för att se om en av dem verkligen var statsminister på 1900-talet. Vilket han naturligtvis var. Jag tänker inte alltid så himla långt innan jag börjar googla.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Säkert samma färg som alla andra svarar, svart.
12. När vaknade du i dag?
Typ tio över fem, tio minuter innan klockan ska ringa. Klev upp fem minuter senare.
13. Vilken är din favorithögtid?
Jag är inte någon riktig sucker för någon högtid faktiskt. Mina barns födelsedagar är nog mysigast av alla dagar på året. Om man bortser från barnkalasen då. Om man bortser jäkligt mycket från barnkalasen.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Ingen aning.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Jag är ju inte så himla berest, så jag har nog aldrig varit någonstans som jag aldrig vill återvända till. Mer än att jag kanske skulle vilja åka någon annanstans nästa gång. Som Los Angeles. Been there, done that liksom. Inte så himla imponerad. Men jag skulle ju inte vägra åka tillbaka, om en säger.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag skulle nog vilja resa, känna mig fri och ledig och med världen för mina fötter.
17. Vad lyssnar du på just nu?
Ingenting, mer än ljuden i huset.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Inte än.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Bara basic grejer som smör, mjölk (till barnen), bröd, ägg, ketchup. Hej, småbarnsliv.
20. Vem är din favoritkändis?
Den jag först kommer att tänka på Springsteen så jag väljer honom.
21. Vad är du på för humör just nu?
Rätt mycket ångest, faktiskt. Över en massa grejer. Oh the joy of living.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika och ja, det var det.
23. Snarkar du?
Ibland vid förkylning. Säger jag. Om du frågar den jag sover med kanske du får ett annat svar.
24. Vilka yrken har du provat på?
Vikarie på äldreboende, lärarvikarie (både för barn och vuxna), assistent på korttidsboende för handikappade barn, handläggare, kundtjänstarbete.
25. Hur går du helst klädd?
Klänning allra helst.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Fiskarna.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Saltlakrits. Vad som helst som är saltlakrits.
28. Vad sa du senast?
Så sjukt irriterande!
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Engelska.
30. Vad har du på dig just nu?
Vinröda jeans, svart linne, svart kofta, svarta skor. Apropå dominerande färg i garderoben.
31. Vilken är din favoritaffär?
Jag kan nog inte bara välja en. Jag älskar IKEA. Jag älskar KICKS. Men jag älskar alla liknande butiker också.
32. Vad har du för storlek i kläder?
34-36. Hur spännande det nu är att veta det.
33. Vad har du i dina fickor?
Har aldrig någonsin någonting i mina byxfickor. I jackfickan enbart mina nycklar.
34. Vad köpte du senast?
Lunch. I icke-matrelaterad väg, en mascara, en läppenna och ett läppglans från IsaDora.
35. Hur många gånger har du flyttat?
4 ggr innan jag flyttade hemifrån. 10 sedan jag flyttade hemifrån. Så 14 totalt.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Fast om jag var fast ensam på en öde ö skulle det vara högst ofrivilligt och jag skulle med andra ord inte ha möjlighet att planera att ta med tre smarta saker. Det är mitt tråksvar.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Varken eller. Morgontrött och kvällstrött. Lose – lose, kan man kalla det.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Jag minns inte ens, men det måste ha varit en barnfilm.
39. Har du blivit sydd någon gång?
Jo. Vid samtliga förlossningar.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
But of course!
41. Vad åt du till frukost?
Drack en kopp kaffe, åt två mackor med smör och avslutade med en skvätt Mivitotal.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Som nu typ, förutom att jag var enbarnsmor istället för trebarnsmor. Och förutom att jag var ensamstående då och bodde i lägenhet.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej, eftersom jag aldrig kör bil. Däremot har jag suttit bredvid när föraren åkt dit.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Ingen? Alltså, jag vet inte ens vad det skulle vara för extra speciellt. Många gör snälla saker naturligtvis, men så där extra speciellt så en känner sig mest utvald av alla i hela världen? Nja. Jag låter en aning bortskämd och oförskämd, ja.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På en kudde nedanför sängen.
46. Vad var det sista du åt?
Paj.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Vet ej.
48. Är du blyg?
Ja.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Med risk för att jag förtränger någon annan efterkommande konsert, Springsteen på Stadion 2009.
50. Vad heter du i andranamn?
Anna
51. Har du varit med om en bilolycka?
Ja. Dock ingen kraschelibangbang-rejäl bilolycka.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Nej, jag vet inte hur man gör.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Just nu gillar jag verkligen Core, men det är kanske mer effektiv träning än rolig träning. Jag brukade gilla dansaerobics, men det var hundra år sedan. Nu känner jag mig bara som en fjant på dansrelaterade pass.
54. Har du några husdjur?
Nej.
55. Vill du gifta dig?
Jag har alltid tänkt att jag ska gifta mig, sedan träffade jag en kille som aldrig vill gifta sig. Så jag har nog släppt tanken på giftermål. Det känns inte så viktigt. Förutom rent juridiskt och då handlar det väl inte om att _vilja_, utan att vara förnuftig.
56. Var växte dina föräldrar upp?
I samma stad som jag.
57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej.
58. Har du svenskt ursprung?
Nej, inte helt. Liksom cirka varenda person i detta land beroende på hur man tolkar ursprung.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Mellis, Mellispellis.
60. Vilka är dina största svagheter?
Feghet. Påverkar hur mycket som helst.

Kommentera

