Två utmaningar – en gick åt skogen

Det är tur att andra #Blogg100-bloggare numrerar sina inlägg, för jag skulle ha noll koll på hur många dagar som har gått annars. Är vi inne på dag 9 nu? 10? Jag har visst inte sådan himla koll ändå. Hursomhelst, blogglusten vaknade rättså omedelbart för mig. Det känns inte som ett måste att blogga eller som att jag måste prestera extremt genomtänkta inlägg – tvärtom. Möcket bra! Jag bloggar oftast när jag äter frukost. Funkar än så länge.

Ska jag uppdatera er på Plankutmaningen? Okej. Den gick åt helvete. Jag blev fast besluten att klara över 2 minuter. Stod strax över 2 minuter och pajade tydligen ryggen. Nu kan jag inte göra plankan längre pga gör ont hela tiden och jag känner inte ens om jag gör rätt. Tidigare kände jag på en gång om kroppen föll ur, s.a.s, och kunde dra in ”svansen” och korrigera utan problem. Nu känner jag inget annat än att ryggen gör ont. Bajs.

Igår gick jag på Core igen, för det är väl så att jag behöver stärka upp främst ryggen. Det spelar ju inte så stor roll om man har magmuskler när man inte har ryggmuskler att tala om. Nu ska jag försöka hålla i och gå på ett Core-pass i veckan som jag gjorde förut.

Slut på träningsprat. Slut på inlägg. Hasta luego osv.

 

Kommentera

