Ny helgmorgon

Ännu en helgmorgon. Denna har dock inte spårat ur än.

20130203-081657.jpg
Idag ska det tävlas i skidåkning. Inte jag då, utan de där två gullungarna. Det är inte direkt jag som har inspirerat dem till att gilla skidåkning. Själv minns jag bara längdskidåkning som en serie traumatiska händelser i barndomen då cirka hela skolan stod och skrek på mig för att jag inte tog mig upp för en backe, för att jag var för långsam i spåret, för att jag ramlade och sinkade dem bakom. Ja, ungefär så. Skidglädjen bara frodades och fyllde mitt hjärta till bredden av lycka. Eller tvärtom.

Nåja. Nu står jag bredvid, ser mina små avkommor susa fram och tänker att jag kanske borde ha ett par längdskidor, jag med. Det ser ju så himla lätt ut. Svisch svisch! Liksom.

Kommentera

