En lisa för själen

Sonens far nyss ba: hej, jag ringer från Sephora och har lite problem, kan du prata med försäljaren, tack?

Okej, inte exakt så, men i den korta versionen. Försäljaren ba: Ja, vi har fått in nya duo-ögonskuggor från NARS, en blå/blå och en rosa/rosa. Något som skulle passa?”

Så där helt apropå. Eller så där väldigt apropå en beställning på smink som jag har lämnat till sonens far då. Kände mig mycket stressad där när jag helt plötsligt skulle prata med en livs levande Sephora-försäljare (iklädd enbart bh och sladdriga gamla preggobyxor [obs! ej preggo]), så jag valde den rosa/rosa och slängde ur mig att jag ville ha NARS Orgasm (rouge) också. Sen kom jag på vilket ord jag hade sagt, men spelade sval och världsvan. Saker jag gör varje kväll, beställer smink direkt från butik i Amerikatt. Eller inte.

I alla fall då. Nu är jag gladare. Smink är som bomull kring hjärtat. Love love love!

Kommentera

