Home makeover in the making

Åh, le big beställning från Amerikat kom igår! Jag är så glad! Tänk vad lite smink kan göra. Följer du mig på Instagram har du säkert avföljt vid det här laget pga sminkspam. Följer du mig inte på Instagram och mot förmodan är helt nyfiken på vad jag beställde – Camelliss heter jag även där.

I alla fall. Jag och M håller på med vad vi kan kalla Not So Extreme Makeover av vårt hem. Det är inte så märkvärdigt, men ändå sånt som gör lite skillnad. Vi har bott här i över fem år och ändå är större delen av hemmet så där preliminäriordninggjort. ”Vi gör så här så länge”. ”Jag ställer den här tavlan här så länge”. Och då menade jag på golvet, undangömd. Nu har vi börjat sätta upp de där tavlorna och har dessutom börjat diskutera på allvar hur vi vill ha det. Jag är mycket exalterad och vill att allt ska hända NU NU NUUUUU.

Det gör det ju inte. Men igår köpte vi nytt köksbord och nya köksstolar. I en helt annan stil än vad vi har haft hittills. Allt är inte monterat ännu, men jag känner mig ungefär lika lycklig som ett barn på julafton. Y to the A to the Y liksom. Och så lite pompoms på det.

Jag är inte ointresserad av inredning även om vem som helst som har varit hem till oss under dessa fem år lätt skulle kunna få den uppfattningen. Vi har dock ingen jättepersonlig stil eller övergenomtänkt plan för hur vårt hem ska inredas. Bara att få fixa till med saker vi tycker är fina räcker gott och väl.

Ja, s’atte. Det kanske kommer någon form av Mitt Hem-inlägg framöver. Post makeovern. Jag kommer vara helt stolt och ni ba: ”Men va? Är det här före-bilderna eller?”.

2 reaktioner på ”Home makeover in the making

  1. Åh, kul med makeover även om den är liten! Jag tycker ju det är jättekul med inredning och att göra om med små medel har nog blivit lite av ett specialintresse hos mig. Alla i familjen är dock inte lika roade som jag av detta kan jag meddela. 😉 Vid närmare eftertanke är det nog BARA jag som är road.

    Nu står sonens rum på tur och det blir en utmaning eftersom han har klargjort att han blir jävligt störd om vi kommer att vara där inne och tapetsera och måla. Men hallå säger jag då! Han har ju fått nya möbler just pga att han skulle få rustat rum och då kan man ju inte sluta på halva vägen liksom.

    Köpte också nya köksmöbler nyligen och de går också i en helt annan stil än vad vi haft tidigare men trivs jättebra med dem. 🙂

    Kram!

    1. Ja, det är jätteroligt när man väl engagerar sig och känner att det blir bra. Tidigare (i detta hem) har jag mest känt att min och M:s smak går totalt emot varandra, men nu verkar vi vara på samma våglängd så nu är det hur roligt som helst. 🙂

Kommentera

