Bara en sak till

Jag ska bara säga en sak till om magsjuka. Har du tagit det mycket illa genomtänkta beslutet att gå till jobbet trots att ditt barn kräktes inatt eller trots att du själv mår så jävla illa (och ej är gravid) eller till och med kanske också kräktes inatt – tala inte om det för någon. Jag lovar, inte en jävel vill veta. För du är där och du sprider smitta hejvilt, så de som får höra är redan potentiellt smittade. Det hjälper med andra ord inte att undvika dig resten av dagen, vilket alla vill göra. ALLA! Så hur roligt är det att gå där och vara den pestsmittade som alla svär åt bakom ryggen och som inte en enda vill vistas i närheten av?

Det kan man ju fundera på innan man tar det där beslutet att gå till jobbet.

För ja, hur provocerade det än är – jag tycker att hela familjen stannar hemma även om bara en familjemedlem (än så länge) är magsjuk. Vi tjänar inte skitfett, jag och M, men vi klarar det. Så jäkla ofta har man inte magsjuka i familjen. Förutsatt att alla följer råden i mitt tidigare inlägg då, dvs.

Och ja, även detta kan appliceras på andra situationer än att gå till jobbet. Gå ut och fika, gå ut på krogen, vistas bland annat folk överhuvudjävlataget.

Magsjuka och folks resonemang kring detta väcker en hel del aggressioner i mig, ja.

2 reaktioner på ”Bara en sak till

  1. Jag tror jag och Riddaren är i princip immuna mot magsjuka. EN eller kanske TVÅ gånger kan jag påminna mig att jag i vuxen ålder haft magsjuka. Men jag bävar för att Alex ska visa sig vara mindre immun. Än så länge har han inte fått magsjuka. Å andra sidan tror jag aldrig det härjat på hans dagis.

    Men jag håller med dig. Har man magsjuka i familjen – STANNA HEMMA!!!

    1. Vi har varit väldigt förskonade från magsjuka, vi också. Även om jag precis hade det förra helgen. Men alla har ju inte sån tur (att vara förskonade alltså), det märker man ju när dessa epidemier går på skolan/förskolan. Och det är ju helt och hållet pga att folk antingen inte vet hur magsjuka smittar eller inte orkar bry sig (pga de har redan haft). Det är heller inte ovanligt att man skickar iväg syskon till skola/förskola trots att man är hemma med det andra syskonet. Övergår ens förstånd lite grann.

Kommentera

