Babblar lite bara

Sexåringen piggnar på sig efter att ha fått påbörja penicillinkur och sakta men säkert återvänder livet här hemma. Jag har orkat sätta upp nya gardiner i vardagsrummet och har till och med gjort trolldeg till barnen. Minns knappt hur man gör sånt där hemmagrejs längre. Sånt man pysslade med när man var föräldraledig, alltså.

När barnen är sjuka och trötta och bara vill ligga i soffan, då blir jag exakt likadan. Väldigt skönt, men lite känner jag att jag skulle vilja vara den där energiska personen som knappt kan sitta still och som måste baka femtioelva sorters bullar och laga massor av storkok för att få dagarna att gå. Men istället ligger jag i soffan och glor. Det är så jäkla skönt!

Hur det ska gå att komma tillbaka till jobbet efter den här slapp- och slöveckan, det ska bli spännande att se. Nu ska vi tydligen kolla på Cute Overload. Order från barn.

Fint. Hej.

Kommentera

