OBS dock!

Ja, jag insåg hur det där inlägget lät, med tanke på mitt ”stanna hemma!”-inlägg häromdagen. Men alltså, jag är inte dyngförkyld än. Känner bara att det är på gång.

Ville bara klargöra det. Fint. Hej.

3 reaktioner på ”OBS dock!

  1. Alltså, jag måste nog klargöra här att jag inte menade att ge dig en käftsmäll eller så – tycker själv att det är hur svårt som helst att avgöra när man ska stanna hemma eller när det är okej att gå och jobba, särskilt när man inte känner sig sjuk d.v.s. kan utföra sitt arbete precis som vanligt. (blir dock inte magsjuk, vad jag vet, så det jag pratar om är förkylningar)

    1. Attans då! Nej, jag förstår att du inte ville ge en käftsmäll. Det ÄR skitsvårt när det gäller de här lite luddigare sjukdomarna, som man väl ändå får säga att en förkylning är. En magsjuka vet man ju hur den artar sig, s.a.s. En förkylning kan lika gärna bara bli en fis i rymden eller en fullstor influensa.

      Lite dubbelmoral här kanske, men en förkylning känns ändå inte lika illa att smitta ner någon med än en magsjuka. Men å andra sidan kan ju förkylningar slå olika också. Det syns ju tydligt i den här familjen. M och sexåringen är helt däckade, medan femåringen fick en mycket lindrigare variant. Hur det artar sig för mig och tonåringen återstår väl att se.

Kommentera

