Torsdagslista

Snor en lista av HanaPee eftersom jag inte har tillstymmelse till inspiration just nu. Men jag gör en tråkig variant utan bilder eftersom det tar sådan himla lång tid att välja ut passande bilder.

I give you Onsdagslistan som nu blev Torsdagslistan:

Hur har din dag varit?
Jag har precis klivit upp, så hittills har den varit ganska mörk, trött och förvirrande.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Pernilla ville min mor att jag skulle heta för att matcha brorsans namn. Men min far sa stopp och så blev det Camilla. Big difference.

Vilket är ditt största beroende?
Att shoppa. Är lite av en shopoholic. När det är synd om mig eller om jag känner mig orolig och nervös, då klickar jag lite här och där och så känns det bättre. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Fast ganska ofta lägger jag bara saker i en shoppingkorg och stänger sedan ner sidan utan att faktiskt köpa sakerna. Det är inte lika effektivt som ångestdödare, men funkar till viss del.

Vad gör du när ingen annan ser?
Sjunger. Är lite dum på det där sättet att jag tror att ingen hör om ingen ser.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Multipla personligheter.

Vad beställer du på krogen?
Ganska uteslutande öl och ganska uteslutande Mariestad. Fast sist var jag helt crazy och fick för mig att testa en massa nya ölsorter. Fast sedan fick jag magsjuka och låg och spydde i ett och ett halvt dygn så det ska jag aldrig göra om.

Vilken är din största skräck?
Okej, sjukligt paranoid kanske också är en sjukdom jag skulle kunna drabbas av pga vill inte ens skriva ut min största skräck pga Murphy och så där.

Hur gör man för att ragga på dig?
Man är mycket ouppenbar i sin raggning.

Vad har du funderat över på sistone?
Uppenbarligen har jag funderat en hel del på alla irriterande föreställningar om hur en kvinna bör vara. Och så har jag funderat ganska mycket på jobbrelaterade saker.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Hela familjen var isolerade inne? Det är rätt konstigt och ovanligt faktiskt.

När skäms du?
Varje ”dagen efter” skäms jag nåt så grönjävligt över precis allt jag har sagt eller gjort. Oavsett om det faktiskt är något som är pinsamt på riktigt eller om jag bara har varit helt normalt berusad. Den här ångesten blir värre ju äldre jag blir. Hittills har jag dock inte fattat att jag kommer sluta ha denna ångest om jag slutar bli berusad. Vi får lite se om jag inser det någon gång.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Finns det minnesvärda bakfyllor?

Vem är den mest kända människa du talat med?
Oj, jag vet inte. Har ju pratat med så otroligt många kända människor. Tess i Alcazar, Richard Herrey [kväljs lite grann], Micke Syd. Sedan har ju Springsteen vinkat åt mig personligen och det får väl ändå räknas? Tror att han kan kvala in som den mest kända i denna kvartett.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
”Om man säger”, ”så att säga” och så har jag börjat med någon slags gest där jag frustrerat slår ut med händerna och spärrar upp ögonen. Det är ju också en form av uttryck.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Har av två av mina svärmödrar genom tiderna fått höra att jag har fina tänder. Som om de granskade en häst liksom. Fast det är väl schysst att ha fina tänder. Inte för att jag har det, men det var ju snällt av dem att tycka det.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att mina ögon rinner och sabbar min ögonmejk.

Vad gör du när du är ledsen?
Köper någonting eller låtsas köpa någonting. Är jag på riktigt skitledsen brukar jag lyssna på passande musik och sjunga och gråta fulgråt. Och så skriver jag.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Någon form av overall eftersom man bara får välja EN sak.

Har du någon gång slagit någon?
Ja, men har ingen rolig anekdot att berätta.

Vad ser du fram emot just nu?
När jag får gå och lägga mig igen och när jag ska på Springsteen i maj. PÅ TVÅ SPELNINGAR! Faj-nö-li!

 

Kommentera

