Flaaas

Jag har upptäckt att när jag sitter och funderar över vad jag vill skriva om är det oftast saker jag stör mig på som jag tänker att jag ska skriva om. Okej om det är viktiga saker jag stör mig på, men jag känner ofta att jag vill skriva om folks beteenden och vad jag stör mig på där. Ej okej. Det här är ingen jäkla klagomur. Jag vill ju ha en lättsam (oftast) och rolig blogg, inte en blogg där jag enbart pyser ur mig frustration.

S’atte. Det tänker jag inte skriva om idag.

Men jag kan ju berätta att allt inför Springsteenkonserterna är klart! Den extra biljetten jag hade sa det bara ”flaaaas”* så var den såld. Nemas problemas, men det visste jag ju. Nu är det bara att vänta. Och vänta. Och vänta.

* Uttrycket ”flaaaas” kommer från min kära kollega som använde detta ord för att illustrera ett hus som snabbt brann ner. En illustration som liksom är lite som tvärtomspråket eftersom hon sa det väldigt långsamt och utdraget. Det har nu blivit vedertaget uttryck för saker som går fort. Fast långsamt illustrerat. Varsågoda att anamma.

3 reaktioner på ”Flaaas

Kommentera

