En dialog i vårt hem

Sexåringen med sockersöt röst: Mamma, finns det godis kvar?

Jag: Jag vet inte, kolla i köket.

Sexåringen: *pinnar iväg* *kommer tillbaka* *tjurar*

Jag: Fanns det inget?

Sexåringen: Nä-ä!

Jag: Men, tittade du på bänken då? För jag har för mig att jag såg påsen där?

Sexåringen: Nä-ä!

Jag: Gå och kolla där då, för jag tror att det finns där.

Sexåringen, helt plötsligt orimligt arg: Men kolla där du då! Om det ska vara på det viset! *gråt*

Alltså. Det där med att sexårsåldern är lilla tonåren – så. jävla. sant.

Kommentera

