Hjälp en stackers en

Igår låg jag i soffan och kollade tv-serier hela dagen. Upptäckte att Private Practice typ är slut? Varför har ingen berättat det för mig? Såg i alla fall en tre-fyra avsnitt av PP, tre avsnitt av Hart of Dixie som jag Ä L S K A R och tre-fyra avsnitt av Girls som inte riktigt lever upp till första säsongen, men ändå är fullt sevärda. Ja, jag håller med cirka alla som har uttalat sig om säsong 2 av Girls, alltså.

Idag har jag inga tv-serier att se. Förutom Scandal, men jag tror att jag ligger så långt efter så det blir jobbigt att röna ut var jag är någonstans. Så det jag vill ha hjälp med nu är tips på tv-serier som är lite i stil med de ovan. Jag älskar sjukhusserier, (förutom House). Jag älskar feel good-serier som HoD. Jag älskar serier som är roliga på riktigt och inte på sånt där höhöhö-vis. Ni fattar va?

Så. Shoot! Hit me with your best shot osv osv.

3 reaktioner på ”Hjälp en stackers en

  1. Det är nog inte värt att jag försöker tipsa dig om serier. 😉 Vi har ju så olika smak. Men har du sett Downton Abbey? Den älskar jag! I övrigt ser jag mest serier jag tror du hatar (typ Supernatural, Vampire Diaries, Last resort, Fringe och sånt). Men visst går det ovanligt få bra serier just nu? Bra iofs för vi har hundratals filmer hemma som vi inte hunnit se. Nu äntligen kan man beta av lite.

    1. Jag har inte sett Downton Abbey, men känner rent spontant att den är för… grå för att jag ska gilla den. Vampire Diaries har jag faktiskt sett lite av och gillat, men jag har rent generellt svårt för den typen av overkliga serier. Inte för att tv-serier ofta är så himla verkliga, men du fattar. 🙂 Har dock inte hört talas om Supernatural eller Last Resort, så vem vet?

  2. Har du inte sett Being Erica (4 säsonger) och Fairly Legal (endast 2 säsonger), så tycker jag att du ska prova. Du skriver iofs inte om det är tv, Netflix, internet eller annat som är av intresse, men jag utgår från att du kan hitta det mesta hur som helst. Scandal har vi följt nästan från början och den är inte dum alls, även om jag måste erkänna att jag har lite svårt för Olivia. Suits? Den är också bra (tycker jag). Banshee är en annan ganska ny bekantskap. Zero Hour har vi börjat kolla – tre avsnitt senare är vi fortfarande kvar. Kul med skådisar man känner igen. 🙂

Kommentera

