Tants söndagsunderhållning

Vi tittade på Så Ska Det Låta igår. Ja, det är uttjatat och egentligen ganska skittråkigt program, förutom att man känner sig så sjukt musikkunnig och snabbtänkt. Så vi fortsätter titta så där lite under protest. Ungefär som med Mellon för 95% av Sveriges befolkning.

I alla fall. Ett hett tips för att göra saker roligare är att ha text-tv på och sjunga med. Ett mycket avancerat tips, så varsågoda. Det hade ni aldrig kunnat lista ut själva.

För att komma till saken. Minns ni att jag skrev för ett tag sedan att det var ett rätt sensationellt avsnitt pga de sjöng Springsteen? Det händer ungefär aldrig. Eller det hände ungefär aldrig. Tills jag skrev så. Varje avsnitt därefter har de sjungit Springsteen och igår sjöng de till och med TVÅ Springsteen-låtar.

Så jag drar den enda vettiga slutsatsen jag kan dra. Någon på SVT läser min blogg. Och har möjlighet att gå tillbaka i tiden och påverka. Vilket man ju då också kan säga att jag har. Sweet.

Dock att det är skandal att säga ”nu kan vi inte mer” om Dancing in the Dark. Till och med Lasse Holm kunde varenda jäkla ord i I Gotta Feeling. Ja, som i Black Eyed Peas-låten. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det, men ni hör väl. De kunde inte Dancing in the Dark, men de kunde I Gotta Feeling?!

Nog om detta. Nog om Så Ska Det Låta. Herregud, varför bloggar jag om Så Ska Det Låta?!

Kommentera

