Utflyktsdag

Jorå, klockan är 5:05 och jag sitter och äter frukost. Living la vida loca och så där. En blir inte piggare av att kliva upp 4:45. Det kan jag intyga. Ifall någon på allvar trodde det.

Hursomhelst. Jag ska till Stockholm idag, därav den tidiga morgonen. Mitt största dilemma för dagen är tunnelbaneåkning. Jag hatar att åka tunnelbana! With a passion. Jag går så himla mycket hellre, men kommer ha bråttom så tunnelbana it is. Det är då man får lugna nerver med shopping på Åhléns City efteråt. Jag har dock problem med att jag måste vara på rätt humör för att det ska bli shopping när jag är i större städer. Ja, lite lätt neurotisk kanske jag är. Får lätt ”från landet”-känslan och drar mig för att be om hjälp, vill inte prata med någon, ”jag tittar lite bara”, ingen ögonkontakt och tunnelseende på gränsen till blindhet. Andra gånger stegar jag in, haffar första bästa försäljare och berättar vad jag vill ha. Idag vet jag faktiskt vad jag vill åtminstone titta på, så vi får väl se. Jag har så extremt jobbiga problem. Stackers.

Men ja, det är ju lite roligt att få ett avbräck i vardagen. Om jag var lite piggare och inte så svackig skulle det mest kännas spännande, men nu är jag inne i neggo-period och ser bara problem i allt. Vill spotta på och peta mig själv i ögat cirka femtioelva gånger per dag pga all denna negativitet. Sluta already. Liksom.

 

 

Kommentera

