Ja må jag leva osv

Här sitter jag och är totalt inspirationslös inför dagens #Blogg100-inlägg (som alltid skrivs på morgonen, annars glöms det bort om jag inte är skitinspirerad på kvällen) och så kommer jag på för andra gången idag att det är min födelsedag. Det kan jag ju skriva om!

Första gången jag kom på det idag (har iofs inte varit vaken i en timme ens) var när jag gick in på Facebook och såg att jag hade en notification om att några vänner skrivit i min logg. Jag ba: Jaha, vad är det nu för skit då som jag ska undvika att klicka på?
Sedan ba: ”Jaaaa, juuuuust ja. It’s ma börschdäj!”. Så trots den avgrundsdjupa svacka jag är inne i just nu tänker jag försöka lägga allt åt sidan och vara glad idag. Ska bara göra en sak först och sedan ska jag banne mig vara glad.

Hur mycket jag fyller, undrar ni? Eller kanske inte alls, men jag tänker ändå berätta detta så spela med. Jo, så här är det: jag håller, av någon mycket underlig anledning, reda på hur gammal min bror är och utifrån det kan jag räkna ut hur gammal jag själv är. Det är liksom ingen mening att hålla reda på 36 eller 37 hit eller dit. Jag är 30+, going on 40. Det räcker liksom. Inte för att jag förtränger pga åldersnoja (längre) utan för att det gör ingen skillnad längre. När en var yngre var det viktigare eftersom åldern kunde betyda avgörande saker. Icke myndig – myndig. Ej systemetgammal – systemetgammal. Osv osv. Eller för att en trodde att en viss uppnådd ålder visade en betydande mognad. Tills jag blev tveklöst vuxen vad gäller ålder och insåg att jag visst är smartare som äldre, men den där barnsligheten är liksom permanent.

Så för att svara på er fråga (och för att ha kvar som anteckning till nästa år, ifall jag glömmer bort hur gammal brorsan är också): jag fyller 38. Det är min brors ålder minus två. Mycket enkel matematik.

Nu vet ni det.

2 reaktioner på ”Ja må jag leva osv

Kommentera

