Från 10 ner till 1-lista

När jag har noll inspiration till ett inlägg brukar jag öppna upp Google Reader (Goohoohoogle Reaheadeher *gråter lite blod*) och se om någon av bloggarna jag följer kan ge lite inspiration i form av en lista. Det är precis vad HanaPee gav mig idag, så en tackar och bugar.

Det här är en form av nedräkningslista. Vi börjar på 10 saker och så faller antalet för varje ämne. Ni är med? Ok, fint.

10 saker jag tycker om:

Saltlakrits.
Personer som bjuder på sig själv och har självdistans.
Google Reader.
Smink.
Bar mark.
Bloggar.
Internettet i övrigt.
Kaffe!
Rent attraktionsmässigt – män som är håriga överallt utom på huvudet (ok, kanske inte överallt).
Bruce Springsteen (kallade jag just Bruce för ”en sak”?)
 
9 saker jag tycker mindre om:
Choklad (jag äter, men jag crave:ar aldrig).
Trångsynthet och fördomar (räknas som typ en och samma sak).
Mjölk.
Snö.
Personer som enbart har roligt på andras bekostnad. Dvs. ej har självdistans.
Avundsjuka/missunnsamhet.
Saker som känns som måsten.
Antifeminism/rasism (som i mångt och mycket går hand i hand).
Rammstein.
Oreda.
 
8 bloggar jag läser:De första 8 jag kommer att tänka på blir det här.

7 saker jag vill göra i framtiden:
Sova.
Lalla runt.
Göra bara vad jag vill.
Osv.
osv.
osv.
Ok, jag är i en svacka och har inga som helst framtidsdrömmar för tillfället. Mer än ovan nämnda.
6 saker jag är rädd för:
Spöken.
Mörker.
Skräckfilmer.
Att något jobbigt ska hända (definierar det inte mer än så just nu).
Hajar.
Röster som growlar.

5 platser jag tycker om att vara på:

Hemma.
På ett fik med kömpisar.
I affärer.
På badhuset med familjen.
På jobbet.

 
4 ord som beskriver mig:
Empatisk (snodd av Hanna).
Rädd.
Skrattarofta. Jo, det är ett ord.
Tålmodig.

3 saker jag ser fram emot:
 
Vårhelvetet.
Sommarsemestern.
Springsteen-konserterna.
 
2 bra filmer:
Jag är sämst på att minnas filmer och sämst på att tipsa om filmer.
Oz The Great & Powerful (pga såg den cirka igår).
Och det är den enda film jag kommer på förtillfället. Jag sa ju det.
 
1 bra låt:
 
Kommentera

