Det vänder?

Jag hade behövt en lista idag också. Just sayin.

Faktiskt, gott folk, känner jag ett litet (med betoning på LITET) uppsving i energinivåerna. Det är inte så att jag studsar runt i idel livsglädje (glifslädje), men allt känns inte nattsvart. Grejen är att jag har en förmåga att alltid – utåt – vara den här sjukt glada människan som skojar och pratar mycket (och förmodligen är rätt dryg ibland). Jag ljuger så jag tror mig själv till slut. Någonstans i livet lärde jag mig att gå från total förtvivlan till att le och låtsas som ingenting, på två sekunder. Det är en talang jag har, kan man säga. Är mycket bra på det. Samla mig, sätta på ett leende och fuck off nu kör vi.

Obs säger inte det här för att vinna sympatier, utan för att lite förklara hur nattsvart och avgrundsdjupt ser ut för mig. Det är inte alltid så lätt att upptäcka, ens för mig. Jag känner oftast mig  bara så fruktansvärt trött. Och likgiltig. Det är oftast så jag vet att något inte riktigt är som det ska.

Och nu när den här gigantiska tröttheten börjar lätta lite och jag inte är fullt så likgiltig inför allt längre vet jag att jag är på väg ur vad det nu var. Delvis vet jag vad det var, men trots idogt grävande i denna skalle (obs ej bokstavligt) genom åren har jag inte riktigt koll på hur jag funkar. Eller, hur jag funkar vet jag väl. Men jag har inte full koll på allt som triggar igång nattsvart och avgrundsdjupt. Dessutom är jag inte en sådan person som direkt ser samband. Som M, som alltid kan dra slutsatser och koppla ihop saker. Medan jag står bredvid och ba: hur fasen listade du ut det?

Men ja. Trots massiva mängder snö börjar det kännas som VÅR, people! Yay!

Kommentera

