Måndagsmorgonbabbel

Hur är det möjligt att jag helt missade att det var Earth Hour iförrgår? Innan det började alltså. För när det väl hade börjat såg jag ju både på Fejjan och Insta att folk och fä satt hemma i mörkret och var goda världsmedborgare. Medan vi ba: ”Sätt på tv:n! Tänd en till lampa! Ska vi lyssna på musik på stereon som vi aldrig gör annars? Och så en till lampa, det är så himla MÖRKT! Men titta, jag måste ladda mobilen!”.

Ja ja. Vad är väl en bal på slottet? Kändes bara märkligt att jag inte har läst eller hört om det i flera veckor innan det faktiskt ägde rum. Nu kändes det lite som en rolig fest som alla var bjudna på utom jag. Förutom att den kanske inte var så rolig och att jag ju faktiskt fick gå om jag ville (om än lite senare).

Nåja. Livet går vidare. Mera då? Jo, jag har fått färg (= röd färg) i ansiktet! Ser riktigt frisk och pigg ut. Alternativt lite förkyld och snorig, men skitsamma.

Det blir inte mera spännande än så här idag. Är för trött för att orka tänka. Dagens #Blogg100-inlägg är skrivet!

Kommentera

