Upp och ner, ner och upp

Jag har inte mycket att komma med idag. Den här frukoststunden vill jag bara sitta och läsa andras bloggar och det enda jag kommer på att skriva om hör till den andra bloggen. Nåja. Jag kör punkter.

– Rolig grej: Jag jobbar bara idag sedan är jag ledig i tio (10!) dagar. Första året någonsin som jag har varit ledig på ett påsklov. Och ett sportlov för den delen (för då var jag alltså också ledig).

Feedly funkar riktigt bra som ersättare av Google Reader för mig. Så sjukt lättad. För ja, det kändes som ett problem på riktigt.

– Mitt gym jagar mig. Jag fick sms häromdagen om att det var länge sedan jag var där och ville jag inte träffa en PT imorgon och gå igenom maskinerna i gymmet? Öh… nä. Först och främst tränar jag aldrig i själva gymmet utan jag går på pass. Uteslutande. Dessutom får ett sådant sms mig bara att bli anti. Möjligtvis är jag lite för tjurig nu för att kunna ta ett ”Hallå! Vad håller du på med? Ska du förfalla totalt?!”-sms. Möjligtvis.

– Himlen är helt klarblå och en av grannarnas flagga hänger helt deppigt på stången. Deppiga flaggor innebär ju dock glada människor. Vindstilla! Solsken! Blå himmel! Dock att jag läste igår (i nyhetsappen Instagram) att det ska fortsätta vara minusgrader hela april ut. HELA. APRIL. UT! Vi brukar alltid sitta i typ t-shirt på altanen när mittenbarnet fyller och han fyller i slutet av april. Vi brukar ha utomhuskalas för honom. Om denna väderprognos vill jag säga: JÄVLA BAJS!

– Jag är normalt inte en väderklagare och det har jag nämnt ett antal gånger. Men i år tänker jag klaga tills jag svimmar pga är så förbannat sur. Jävla vårjävel att jävlas!

– Jaha, det här inlägget går ju bra. Det började positivt och fint och nu kokar det lite inombords. Lika bra att sluta nu innan jag skriver något jag kommer få ångra.

HA EN HÄRLIG DAG! [infoga psykotisk leende]

 

 

Kommentera

