Too Much Information-varning

Idag ligger jag däckad pga mens. Det gör jag cirka aldrig, men den här omgången verkar vara någon form av mastodontmenstruation och yttrar sig genom att hela kroppen protesterar så fort jag rör mig. I liggande läge känns allt rätt okej. Sedan reser jag mig och hela livmodern verkar liksom vara ett enda stort köttsår som sprutar blod.

Varsågod för mental bild.

Men ja, ni fattar. Livet som kvinna. Längtar väldigt mycket till imorgon eftersom det oftast bara är första dagen som jag märker av någon form av mensvärk. Är skonad på det viset. Eller ja, vad vet jag – brukar vissa ha ont genom hela mensen eller är första dagen värst för alla? Saker en sällan diskuterar, känner jag. Mens alltså. Den bara är eller inte är.

Ja, slut på dagens too much informationinlägg. Och jag nämnde inte ens det jag faktiskt tänkte skriva om. Förlossningsbajsen. Så jävla jobbigt att bajsa när en har mensvärk. Saker en definitivt inte diskuterar alls. Nu vet ni.

Kommentera

